Trick or treat?

Jag hade glömt ställa om klockan i morse men som TUR var vaknade jag självmant 05.50! Phew.
Annars hade vi nog inte hunnit med för det var på håret trots att vi hade gott om tid på oss.
Sminkningarna och håren tog en del tid - och det var det värt! Barnen blev jättenöjda :)
Det var två pigga och förväntansfulla barn som gick till skolan i dag.
De har ätit gott, haft diverse aktiviteter och haft disco.
Det var tur jag tog kort på de i morse för när de kom hem hade nästan allt smink försvunnit.
Jag har kännt mig stressad i dag, hade svårt att varva ner efter den hektiska morgonen.
Anders och jag var på rutinkontroll på mödravården i dag.
Han har fortfarande inte fixerat sig men ligger neråt med huvudet.
Han hade iaf sjunkit ner förstod jag det som och det känner jag ju tydligt.
När jag går är det med en känsla av att ha ramlat och slagit i underlivet på en cykelstång ungefär och barnmorskan förstod vad jag menade.
Allt såg bra ut men när hon lyssnade på hjärtljuden slog de till en början lite långsammare än vanligt.
Då blev jag orolig...men de ökade i takt sen och hon frågade mig om jag mådde illa när jag låg ner på rygg.
"Ja det har jag gjort sen första början, jag kan inte ligga på rygg i mer än ett par minuter innan jag börjar bli yr och illamående", svarade jag.
Det var det som var orsaken, det påverkar ju även barnet då det är syretillförseln som stryps.
Så jag satte mig hastigt upp igen.
Fick en ny tid den 8:e och även en den 14:e ifall det inte hänt något ännu.
Då blir det en hinnsvepning för att hjälpa till på traven och få igång förlossningen.
Hoppas jag slipper det. Fick göra det när jag väntade Linnéa och minns hur ont det gjorde.
Hur som helst är det inte långt kvar nu och det känns spännande men också lite overkligt, vet inte riktigt om det sjunkit in helt ärlig talat. 
Vet bara att längtan än enorm hos oss alla i familjen nu.
Nu har barnen höstlov så det skulle ju faktiskt passa väldigt bra om han ville komma ut de närmaste dagarna ^^
Önska går ju alltid.
 
 
Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!
Det är ju lönefredag och soligt i de flesta delar av landet just nu så jag tror att humöret hos majoriteten svenskar är ganska på topp i dag :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide