Lumian är hemma

I går kom nya telefonen. Den är kort sagt helt fantastisk.
Visste inte riktigt vart jag skulle börja men fingarna dansade vals över skärmen,
laddade ned massa appar och jag har lekt lite med kameran.
Har ännu inte haft tid att gå in för att ta de där riktigt bra bilderna som man kan men det kommer, tro mig. 
 
 
Det blir inte svårt att tvinga sig att hårdtesta telefonen men det är något jag måste,
vill ju göra en så bra recension som möjligt sen. Kravet för att få behålla telefonen.
Visste ni att Nokia själva har en tävling där man kan få bli produkttestare för den här telefonen,
men efter 2 veckor måste man bums skicka tillbaka den i samma skick som den kom. WTH?
Alla återförsäljare som haft samma tävling har låtit vinnarna få behålla telefonen efteråt. Lite snålt va Nokia? :)
 
 
Får på känn att folk inte riktigt tycker om när jag vinner och sedan talar om det offentligt?
Klassisk svensk avundsjuka förmodligen men varför ska det vara så svårt att vara glad för någon annan?
Jag som aldrig någonsin ägt en ny telefon tidigare exempelvis.
Jag skriver ju inte om alla de här sakerna för att SKRYTA utan det är ju bara en kul grej och klart som sjutton jag blir glad och oerhört tacksam som vunnit så mycket fint och har lust att dela med mig av den glädjen och samtidigt ge ett utlåtande av produkterna jag vunnit ifall någon annan är nyfiken på hur bra de är.
Om jag vunnit eller köpt sakerna borde ju spela mindre roll kan jag tycka.
Dessutom har jag väl vunnit av en anledning för jag vinner bara i tävlingar där jag ska motivera.
Vem som helst skulle bli glad över att vinna de sakerna jag vunnit, så varför inte gå med i lite tävlingar själv i så fall?
I stället för att bli avundsjuk och otrevlig :) Det är inte smickrande på någon.
Satsar man inget vinner man inget. Dessutom ägnar jag väldigt lite tid åt tävlingar, tro det eller ej.
En halvtimme i veckan kanske? De veckorna jag ens är med i någon tävling alls. 
 
Nu är det faktiskt ingen som sagt något rakt ut men jag har väldigt bra intuition tror jag...sånt känner man på sig.
Även genom internet. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är inte lika hemsk nu för tiden...men det kanske inte är så långt ifrån - vad gäller s.k "selfies". 
Det är hemskt att vara med på kort när man känner sig ungefär lika vacker som en påkörd grävling
men har man piffat till sig lite extra är det ganska kul.
Brukar ta en miljon bilder, blir kanske nöjd med 3-4 av de.
Jag fyller 30 år snart, svårt att tro vad gäller vissa saker =P
Fjortis i hjärtat...yeah. 
 
 
Passade på att sminka mig med nya sminket från Max Factor och IsaDora.
Ungefär de här produkterna använde jag i dag (samt en brun ögonskugga jag glömde ta med).
 
 
Jag ska vara ärlig och säga att jag aldrig varit vidare duktig på att sköta om mina naglar eller använt nagellack särskilt ofta (typ aldrig).
Men i det senaste har jag börjat få upp ögonen lite för det, det är faktiskt ganska kul.
Så från att gå från ETT nagellack har jag nu ökat på samlingen med några fler :)
Barnen tycker också det är jättekul med nagellack och det förstår jag.
Är väldigt nyfiken på hur IsaDoras nya "China nail art" ser ut på, den ser grymt fin ut, så det ska jag nog försöka hinna med att stryka på ett par lager av sen.
 
 
 
Vi hade lite bråttom på väg till skolan i morse.
Fråga mig inte varför för vi hade massor av tid från det att vi gick upp.
Men precis innan vi skulle gå var det helt plötsligt en massa små saker som inte var helt rätt, som att Jossan ville ha sina finstövlar och de passade inte till byxerna, en glömd plastficka som gått och gömt sig osv.
Men vi hann precis ändå. I dag gick även jag fort (haft lite svårt att gå senaste tiden pga foglossning m.m) men det gick finfint.
KALLT som tusan var det, snön är visst på väg hörde jag syrran säga. Redan :/
 
 
 
Just nu sitter jag här i vanlig ordning och lyssnar på norska P4 radion (något jag gjort i ca 2 veckor nu eftersom det känns "hemma", mysigt och det är skönt att slippa de svenska kanalerna som alltid spelar och tjötar om samma saker).
Har varit mer gottesugen under den här graviditeten, inte så farligt dock men med tjejerna var jag inte direkt sugen på något sött alls förutom frukt.
Så här sitter jag, mitt på förmiddagen, och äter cashewnötter och Digestive-choklad...
Men why not.Ibland ska man bara strunta i allt och bara göra vad man har lust med.
 
 
 
 
 
En sak (av många) jag älskar med nya telefonen är SkyDrive!!
Inget mer USB-strul utan alla bilder jag tar hamnar ju automatiskt på min SkyDrive som jag kommer åt genom ett knapptryck på datorn.Sjukt smidigt! <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide