Gnäll gnäll gnäll

Mått som en påse skit i dag om jag ska vara ärlig.
Kände mig pigg och glad tidigt i morse men så fort jag kommit hem efter att ha lämnat Linnéa i skolan började jag känna av förvärkar och sammandragningar. Nu har jag fördelen av att ha fött barn två ggr innan så jag vet ju på ett ungefär hur ont de riktiga förvärkarna sen kommer vara, och detta var långt ifrån SÅ ont, men tillräckligt för att jag skulle ligga halvdöd och jamra mig. Höll på ganska länge och kändes som mensvärk. Jag har varit helt utpumpad i dag, väldigt trött. Och nu har jag till råga på allt fått en hemsk tandvärk från ingenstanns. Eller smärta i tandköttet för att vara exakt, det kan betyda att jag håller på att bli förkyld helt enkelt...jag brukar få ont i tandköttet då av ngn anledning. Det händer mycket i kroppen just nu och i dag har jag verkligen kännt hur mycket jag längtar till förlossningen. Blir det många fler dagar precis som denna kommer jag vara helt slut när det väl är dags. Nej usch så gnällig jag är, fy skäms. Skyller lite på hormonerna också, kännt mig lite löjligt nedstämd i dag...det är mycket nu bara, man stressar ju upp sig för en massa och säkert helt i onödan också. Som sagt tidigare, det hör väl till helt enkelt. Anders rår om och peppar mig massor om dagarna dock, det är guld värt verkligen. Han längtar mycket han med nu och jag måste akta mig för att inte bli "pojken som ropade varg", kan ju inte gå runt och tro att jag ska föda varje dag om det skulle visa sig vara en månad kvar :P Huva...låt oss hoppas han vill komma ut till oss innan.
 
Låg och filmade i ung. 15 minuter när lillen knuffades runt i magen förut, ska visa Anders i morgon. Det har ofta blivit så att jag sagt "ÅH nu sparkar han massor, känn!" och när han känner så avtar det eller slutar helt. Men senaste tiden har han kännt av en del riktigt hårda karatemoves även han. Han är livlig på kvällen, som många bebisar i magen gärna är, men nu syntes det väldigt tydligt. Det är verkligen fascinerande att både känna och titta på det lilla livet där inne som far runt i magen. Ibland hoppar jag till själv när det kommer en mega-kick från ingenstanns. Häftigt är det.
 
Nu är klockan över 23, jag brukar ha lagt mig för länge sen men jag vilade rätt mycket på dagen i dag och därför sitter jag uppe nu...men jag är utmattad och ska nog släpa mig till sängen och lägga mig lite bekvämt och vänta på att höra ljudet av nyckeln som vrids om i ytterdörren. Anders är hemma om sisådär 40 minuter från jobbet och då ska jag allt sno åt mig en godnattpuss innan det är off to lala-land. Hoppas jag kan SOVA i natt nu för en gångs skull, vore skönt. Sovit väldigt dåligt senaste tiden...
 
 
Gnäll-inlägg over and out - radio silence.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide