Bockar av "The To Do List"

Tänk att det redan är 29:e oktober!
I dag gick jag in i gravidvecka 39!
November står för dörren och bebis kan komma när som helst!
Det är förstås det som fyller våra tankar om dagarna, vi är på helspänn samtidigt som vi försöker tänka på annat också eftersom det lika gärna kan dröja 3-4 veckor till om jag ska gå in i det längsta.
Fick ju en tid hos BM sist för igångsättning den 14:e men det tycker jag är väldigt tidigt ändå med tanke på att vi har BF den 11:e?
Det skulle förstås kännas bättre om det hela satte igång helt på egen hand och då skulle det kanske vara värt att vänta några dagar extra.
Men det kanske är lätt att säga nu, den 14:e är jag kanske urless och gör vad som helst för att få igång förlossningen :P 
 
Men det är bra att han inte haft superbråttom ut ändå för som sagt finns det en del saker som fortfarande inte inhandlats.
Saker man förvisso kan klara sig utan så länge (förutom flaskor om inte amningen fungerar) för vi har det viktigaste.
I dag beställdes även åkpåsen och det blev Åkpåsen med stort Å, som jag önskat mig sedan start :) *lycklig*.
Det har varit Anders favorit med.
Jag pratar förstås om Bozz i långhårigt lammskinn (färg svart/grå).
Nu behöver vi inte vara oroliga att pyret kommer frysa i vinter, hur kallt det än blir! 
Kopbarnvagn.se hade den billigaste (1.295 kr) och dessutom fri frakt. 
Slängde med ett par fina krokar, förvaringsaskar samt en filt från Jabadabado (tycker de gör väldigt fina saker) samt en blöjpåse från NG Baby.
Skötväskan är också beställd nu och det blev den vi kikat på tidigare, från Villa Solnäs, men i en lite annan modell som är ännu bättre. 
Hur tuff som helst!
Skötbädden från Smallstuff (som matchar sängkläderna) är även den på väg.
Det har också blivit ett par extra babyplagg, ett par bodys, jeans samt mössa samt babyskor med päls.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade ju två veckor på mig att skicka in en recension på min Nokia Lumia 1020 och då det alldeles snart gått två veckor satte jag mig ner och skrev den i går. 
Den går att läsa HÄR för den som är intresserad (^_^) - det är den med titel "Say cheese!".
 
 
Fick hem min Idealia Life Serum från Vichy för några dagar sedan.
Blev jätteglad när jag såg att det var en flaska på hela 30 ml!
Inte varje dag man får en mirakelkräm värd 400 kr bara sådär.
Har haft på den morgon och kväll och den är helt underbar! 
Ska fortsätta använda den tills den tar slut och återkomma om det är något synligt resultat men det lär det vara med tanke på skillnaden som redan uppstått. 
Jag är en väldigt bra testperson för sånna här saker med tanke på min problemhy. 
Den är både torr, fet, får utbrott av finnar och snart fyller jag 30 år så hudens elasticitet kommer bara bli sämre.
 
 
 
 
I går gipsade vi äntligen magen! Vi har pratat om det så länge nu så det var verkligen jätteskönt att ha det gjort.
Vi använde oss bara av en förpackning (6 rullar, köpt på Apoteket) men det kommer behövas en förpackning till, det går dock att sätta på i efterhand då vi fick med allt vi ville ha med.
Jättefint blev det och längtar till den är klar och kan sättas upp på väggen!
Då ska jag ta kort och visa er :)
 
I söndags var vi och badade!
Favoritbadet finns i Skövde men det är lite långt att åka för lite bad så vi valde att testa Centralbadet i Norrköping och deras äventyrsbad Oasen. 
Det var förvisso bättre än Linköpings badhus (som är under all kritik frågar du mig) men inte i närheten av Skövde Arena och deras äventyrsbad.
Kanske blir det Skövde igen nästa gång eller också testar vi ett annat badhus inom lagom avstånd.
Vi hade iaf riktigt roligt och barnen var helnöjda med dagen, de har tjatat ett tag om att få åka och bada.
 
Tog ett kort på mig själv i simhallens badrum.
Jag badade i två timmar men efter det var jag helt slut och började få sammandragningar och stickningar i underlivet så jag valde att byta om att sätta mig och njuta av att se barnen och sambon plaska runt en stund till :)
 
 
 
 
Nej om man skulle fortsätta storstädandet. 
Tycker inte om att ha det stökigt hemma ifall förvärkarna helt plötsligt skulle sätta igång. 
Vill kunna åka in till BB med vetskapen om att man kommer hem till ett relativt städat hem (barnen är ju hemma med farfar som barnvakt trots allt :)).
 
I går var det stormvarningar över stora delar av Sverige men det märktes inte av så värst mycket i den här lilla byn.
Det är trist väder dock.
Men inne skiner solen trots allt :)
Det är höstlov och vi har det lugnt och mysigt.
Fick en sånn mysig teckning av Josefine förresten, det är mycket hjärta i barnen och jag älskar de här spontana små sätten de har att visa det på!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide