Vecka 42

I dag gick jag in i vecka 42 (!).
Har gått och väntat så länge nu att det börjar kännas som att förlossningen är avblåst, sjukt nog.
Trots att man VET att det handlar om dagar nu, högst 1-2 veckor till (huvaligen).
Men vänner som Bea gör dagar som detta uthärdliga.
Hon bjöd hem mig och Linnéa (som är ensamma kvällstid då Anders jobbar och Jossan är hos sin pappa) på fika och middag. 
Lyyyyx för en trött tjockis kan jag säga.
En hel del mys och skratt blev det, vilket fått timmarna att gå fort och ger mig positiv inre energi som varar länge efteråt.
Inte att ta för givet!
STORT tack.
 
Anders och jag hann med att bära upp (ok jag bar inte värst mycket utan agerade mest dörrhållare) nästan alla kläder från källaren i dag. 
En HEL del har hamnat där nere under åren vi bott här, trots att man rensat lite då och då.
Plagg man tänkt sälja, ge bort eller "komma i när man gått ner i vikt" (*host*). 
Kände mig sugen på att göra mig av med nästan allt för en gångs skull och "spara högen" blev ovanligt, men tacksamt, liten. 
Tre papperskassar hamnade hos Erikshjälpen och resten ligger än så länge kvar utspritt i elefantstorleks-skitar över hela vardagsrumsgolvet. 
"Vi tar det i morgon, tillsammans", sa Anders innan han for till jobbet.
Jag hade tänkt göra det i kväll ändå men bebis kommer säkert inte än på ett tag så det kan vara fint att ha lite att greja med i morgon med. 
Lite trött är jag allt, är mest sugen på ett varmt bad och mys med Linnéa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Oj, jäklar vad kläder!! :) Hoppas bebisen kommer snart! :) Ha en fortsatt fin kväll! :)

Svar: Ja det kan man säga, var verkligen på tiden att rensa! Kändes väldigt bra :) Tusen tack! Vi håller tummarna för att han vill kika ut snart ^^ Detsamma önskar jag er!
Lena-Marie Johansen Hauge

2013-11-19 @ 17:49:33
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Linda

Vart är "min" hög i allt det dära? :O :P

Svar: Den precis vid mina fötter (med den lila fleecevästen längst upp). La undan en massa fina kläder, mycket som Lianna förmodligen kommer kunna ha :) +en del skor
Lena-Marie Johansen Hauge

2013-11-19 @ 19:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide