En vecka på övertid

Det har nu hunnit gå en vecka sedan BF-datumet.
En långsam vecka full av hopp och förtvivlan då vi trott att det varit på gång flera gånger.
Anders hämtade sin pappa och bror efter jobbet i torsdags ifall hinnsvepningen jag gjorde tidigare samma dag skulle ha snabb effekt.
Det hade den ju uppenbarligen inte.
Det blir långsamt för de att bara sitta här och uggla dag ut och dag in och de har nog saker hemma som de behöver se till så han skjutsar hem dom på väg till jobbet om någon timme.
Det kan ju mycket väl dröja en hel vecka till eller mer.
Huva.
Är så inställd på att det kommer dröja en hel evighet till nu, ibland känns det som "nähä det kanske inte blir någon bebis alls, är jag ens gravid på riktigt?". 
Och ändå är ju allt som det ska egentligen, det är inte ovanligt på något sätt att gå över tiden i många dagar.
Det vore iofs ganska häftigt om han kom på söndag, det skulle innebära att jag gått över tiden 13 dagar med ALLA TRE barnen!
Hur coolt vore inte det?
Men det blir en ganska nervig vecka det här, iaf fram till torsdag natt eftersom Anders jobbar kväll.
Eftersom jag haft så många falsklarm (som gjort riktigt riktigt ont dessutom, verkligen tänkt att han kommer komma ut inom bara några timmar-ont) så kommer jag säkert att hålla mig från att ringa förrän jag haft riktigt ont väldigt länge och ganska regelbundet.
Får jag en riktigt snabb förlossning kan det ju bli hektiskt.
Jag och alla "om, om, om".
Finns för mycket tid att grubbla om dagarna nu helt enkelt...
 
I går tappade Linnéa sin andra tand!
Som den tuffa lilla bruden hon är drog hon ut den själv :)
I morse hade tandfén varit på besök, sicken lycka ^^
 
Lägenheten jag skrev om i tidigare inlägg är förresten våran nu!
Väntar bara på att ha möte på kontoret och skriva under papper och gå igenom lite praktiska saker.
 
Så det är verkligen lugnet före stormen nu.
För väldigt snart kommer vi ha händerna fulla med både en nyfödd hemma och flytt!
Ser vi fram emot dock, inte kul när saker står så still som det känns som de gör just nu.
 
 
 
 
Jag älskar dig så mycket Anders.
Tack för att du varit en sånn klippa under hela graviditeten...vet inte vad jag skulle gjort utan dig och din oändliga kärlek som du hela tiden visar både mig och barnen.
Du är en toppenpappa och en fantastisk pojkvän, skattar mig lycklig varje dag att jag har dig!
Snart har vi varit tillsammans i 7 år.
År fyllda av så mycket glädje och minnen att värdesätta livet ut.
Och många fler ska det bli <3 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Gu va glad jag är för er skull, vi"Rickard" hjälper er mer än gärna med flytten :D Hehe skämt å sido. Klart vi hjälper er :) Hoppas bebis kommer snart :O <3<3

2013-11-18 @ 17:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide